X-Mas Nails #1

We naderen weer kerst, dus de kerst nailart zijn ook alweer een volle gang. Het leek mij een leuk  idee om elke week een nailart te maken voor kerst. Hier maak ik dan een simpele turtorial van, en dan kunnen jullie die namaken. Dit keer is het een nailart die meer met de kerstman te maken heeft dan met de kerstboom. Lees je mee? Veel plezier!


Dit is de nailart. Je kon ook rood gebruiken, maar dit vond ik ook een leuk effect geven. Het stelt de kleren, en het mutsje van de Kerstman voor.



Maar hoe maak je dit? Je hebt in elk geval een dottingtool nodig, een zwarte striper, een wit, een roze en een bruin. De bruin zie je bijna niet, maar dit is onderdeel van de riem van de Kerstman. Als je een kwastje hebt om dit mee te maken, gebruik die dan. Dat is een stuk makkelijker.

Als eerst lak je je pink, je middelvinger en je duim roze. Ik gebruikte hiervoor 3 laagjes van Essence Off To Miami! Deze kleur vond ik er leuk uit zien, en was precies goed. Je gaat later nog de matte topcoat aanbrengen.

Laten we beginnen met de wijsvinger. Dit is een hele simpele; je maakt met een striper, dottingtool of een dun kwastje een driehoekje.


Als dit droog is, maar je met een dottingtool witte dots onderin de kerst muts. Ook zet je een grote stip bovenop de kerst muts. Dit geeft het echte kerstman effect.


De ringvinger is iets lastiger, maar ik weet zeker dat het je zult lukken. Je gebruikt weer een striper, dottingtool of een dun kwastje. Hiermee maak je eigenlijk hetzelfde als bij de wijvinger, maar dan het tegenovergestelde.


Als dit droog is maak je onderin het pakje van de kerstman dots, en bovenin in het kraagje. Hiervoor gebruik je weer een dottingtool en een wit.


Daarna maak je met de zwarte striper de riem van de kerstman. Je kan dit het beste doen door de striper stil te houden en je vinger langzaam te draaien.
Nu ga je nog een keer aan de slag met de dottingtool. Je gebruikt nu de bruin en zet een stipje of een vierkantje op het midden van de riem. Ik vond een vierkantje leuker.


Dan is je nailart eigenlijk al klaar. Je kan er nu topcoat overheen doen, maar je kan er ook matte topcoat overheen doen. Ik vind dat beide een mooi effect geven. Als ik jou was zou ik gaan voor de matte topcoat, want dat geeft het gelijk een ander effect.


Ik hoop dat je deze nailart leuk vondt! Als je nog voorkeuren hebt op een turtorial van een kerst-nailart zet het dan even in de comments. Ik heb namelijk al wat leuke ideeën, maar ik zou natuurlijk ook willen weten waar jullie iets aan hebben. Volgende week vrijdag komt er weer een kerst turtorial online :)

Wat voor kerst nailart zou jij willen zien?

Liefs, Maaike






© Sjabloon NiceNailss 2014