How To: Striped Nails


Een nailart lijkt meestal heel moeilijk. Vooral als het veel laagjes over elkaar heen zijn en het er lastig uit ziet. Daar moet je over heen zien te komen en het gewoon proberen. Deze keer heb ik een turtorial voor jullie, een nailart dus. Zelf vind ik het een erg leuke nailart! Wil jij 'm ook leren te maken? Lees dan snel verder!



Je begint met de basis. Je lak je wijsvinger zilver, zo ook je duim. De rest lak je wit, mijn wit is heel slecht. Hebben jullie een goede wit? Die ook nog eens goed dekt/droogt en niet te duur is?



Daarna gebruik je een striper of een fijn kwastje om lijntjes te zetten. Je kan zelf bepalen hoeveel je er maakt en hoe groot ze zijn. Ik raad je aan om wat minder lijntjes dan mij te doen, want als je klaar ben zie je dan iets meer wit op de achtergrond. Maar goed, je maakt 2 strepen verticaal naar beneden, ook maak je 4 strepen horizontaal. Bij de 4 horizontale strepen raad ik je aan daar 2 van te maken. Natuurlijk dan ook iets dikker.



Dan maak je op de plekken waar de streepjes elkaar kruisen het iets donkerder. Bij rood gebruik je dus een iets donkerdere rood en bij roze en donkerdere roze. Dit spreekt wel voor zich. 
Ook maak je met een witte striper op de dikke lijnen die je hebt gezet wat dunnere lijnen. Eigenlijk doe je de lijntjes van net gewoon nog een keer, maar dan dunner!


Daarna zet je met goud of zilver, het is wat je mooi vind, weer streepjes. Deze keer niet op het wit, maar juist het tegenover gestelde. In het midden dus één, tussen de 2 andere strepen. Ook 3 tussen de strepen die horizontaal lopen. 


Dan is het tijd voor topcoat, en je bent klaar! De lakken die ik heb gebruikt zijn;
- Essence Sealing Topcoat
- Essie Snap Happy
- Rimmel London Hot Shot
- MAX Silver
- MAX White
- MAX Bronze
- Wit
- Trind CC187
- Etos Nummer 73
- Safari Nummer 46





Dat was de turtorial van de Striped Nails. Ik hoop dat 'ie duidelijk genoeg is geweest. Als je 'm na gaat maken vind ik het superleuk als je 'm met me deelt op twitter,  instagram, Facebook of andere Social Media. 

Wat vind jij van deze nailart? Waarvan zou je anders nog een turtorial van willen zien?

Liefs, Maaike







© Sjabloon NiceNailss 2014