How To: Remove Glitter Nagellak


Glitters en watjes gaan niet samen, dat weten we allemaal. Maar zijn er dan ook manieren om te zorgen dat je glitter nagellak er wel af gaat met remover én een watje? Het is erg mooi om glitters te dragen, maar het eraf halen is een ramp. Vandaag heb ik een handige tip die ik graag met jullie wil delen! Lees je mee?



Laten we maar beginnen met de benodigdheden;
- Remover
- 3 watjes
- Schaar
- Aluminiumfolie



Je begint met het watje helemaal doorweek te maken met de remover. Er moet overal remover zitten, dat ze helemaal doordringt zijn. Dat werkt namelijk het beste!
Dan knip je het watje in 4 stukjes. Tenminste, je kan ook meer stukjes doen. Dat ligt aan de grootte van je nagel. Ik gebruik er 4, omdat mijn nagels best lang zijn.



Deze stukjes leg je op je nagel, en je druk ze een beetje aan.



Nu pak je een stukje aluminiumfolie en dit wikkel je om je vinger heen met het watje op de nagel. Dit zorgt ervoor dat het watje op de nagel blijft zitten en er  niet vanaf glijd.


Dit laat je ongeveer 5 á 10 minuutjes zitten. Je kan tijdens het wachten ook andere dingen doen; huiswerk maken, bloggen, opmaken. Het is maar wat je leuk vindt.



En dan de truck van hoe je het het beste kan removen. Je haalt eerst de aluminiumfolie van je nagels af, en je laat het watje nog zitten. Deze doe je niet in één beweging omhoog, maar je 'trekt' hem als het ware van je nagel af. Van je nagelriem naar je nagelbed en daarvan naar het witte stukje. 




















Maar hoe kan het nou dat je nagels hierdoor helemaal 'clean' zijn? Dat komt omdat de 
nagellak helemaal doorweekt raakt met de remover. Hierdoor gaat de nagellak loslaten en gaat het dus ook gemakkelijker van je nagel af. Je kan wel het beste je nagels verzorgen hierna, want remover is niet heel goed voor je nagels en nagelriemen. 


Hier nog even een before- after. De nagels waar de nagellak vanaf is, zijn de nagels waarna ik het folie en het watje er meteen af had gehaald. Ik had het ongeveer 5 minuten laten zitten. 


Ik hoop dat jullie hier wat aan hadden. Het is een erg gemakkelijke manier, en zo ben je niet steeds aan het schrobben na een dagje glittertjes op je nagels. Ik raad je deze manier zeker aan, want het bespaart een hoop watjes. 

Hoe remove jij je nagels altijd nadat je glitters heb gedragen? Heb je een eigen manier of gebruik je deze?

Liefs, Maaike






© Sjabloon NiceNailss 2014