Swappost: DIY - Schilderijtje

Elke 3e maandag van de maand wisselen NiceNailss & BijouxAndNails om met de blogposten. We schrijven dan een artikel voor elkaars blog, dat niet heel erg veel online komt. Zo zorgen we voor een beetje afwisseling, en blijft alles origineel! 


Heb jij ook zo’n kamer met allemaal lege muren? Ik niet, maar toch heb ik nog een plekje gevonden voor dit leuke DIY schilderijtje. Hoewel zondag een luierdag hoort te zijn ben ik toch aan de slag gegaan met dit projectje en ga dit nu aan jullie laten zien!



Hierboven zie je de producten die je in eerste instantie nodig hebt: een canvas doek (gewoon bij de Action te koop), witte acrylverf, wat kleurtjes acrylverf die jij leuk bij elkaar vindt passen, schilderstape en wat kwasten. Het is overigens ook handig om hier iets onder te leggen.


We gaan beginnen met wat witte acrylverf. Met een kwastje bedek je het gehele canvas met de witte verf, zo wordt het een mooi, egaal vlak. Laat dit vervolgens helemaal goed opdrogen, maar dan ook echt HE-LE-MAAL.


Vervolgens gaan we aan de slag met de schilderstape. Op het canvas kun je hier een mooi patroontje mee maken! Ik heb gekozen voor allemaal vakjes, maar je kunt hier heel veel variaties op maken.
Let er op dat je de tape helemaal door tapet , dus ook aan de zijkanten.



Nu gaan we aan de slag met de kleurtjes! Met een kwastje kies je een kleur en kleurt één van de vakjes in. Als hij niet helemaal dekt moet je hem laten drogen en later een nieuw laagje aanbrengen. Als je het niet eerst laat drogen, veeg je het vorige laagje namelijk al weer weg.
Dit doe je álle vakjes!



Zorg dat je ook de zijkanten mee schildert! Anders houdt het zo abrupt op…



Ik heb er voor gekozen één kleur toe te voegen die niet  helemaal in het kleurenschema van roze past. Ik vind dat deze mosterdgele kleur een speels tintje geeft aan het strakke, nette schilderij



Nu is het tijd om de schilderstape te verwijderen, zodat het échte schilderij zichtbaar wordt. Zoals je ziet heb ik op een aantal plekken de tape niet goed aangedrukt, waardoor er verf onder de schilderstape is gekomen en het geen mooie, rechte en witte streep meer is. Dit kun je zo laten, maar ik heb nog wat anders gedaan…


YAY, glitters! Omdat ik niet tevreden was door de kronkelige, niet mooie lijnen besloot ik glitters aan te brengen op de randen van de vormpjes…



Omdat ik geen lijm voorhanden had, besloot ik blanke nagellak te gebruiken om de glitters vast te zetten. Helaas is die blanke nagellak ook al ver heen -ik moet echt een nieuwe hebben-, dus moest ik halverwege overstappen op een glittertopcoat.
Nadat de topcoat is aangebracht, gaan we gewoon met glitters strooien. Doe dit wel over de net aangebrachte nagellak en niet in het wilde weg ;)
Met een waaier kwast kun je hierna makkelijk de glitters wegvegen!



En uiteindelijk was dit mijn resultaat.
Ik moet nog even terugkomen op de manier waarop je de glitters aanbrengt. Het is namelijk vrij verstandig ook hier eerst met schilderstape het lijntje af te plakken en dán pas te lakken en glitters aan te brengen. Nu zitten er namelijk glitters over mijn hele doek -’s avonds met wat sfeerlicht ziet dat er trouwens erg leuk en twinkelig uit- maar dat is niet altijd de bedoeling. Ik heb op allemaal verschillende manieren geprobeerd die glitters weg te halen: föhnen, een watje met water en uiteindelijk met plakband lopen deppen. Het plakband heeft een beetje geholpen, maar nog steeds is het niet helemaal netjes… 

Tot mijn grote spijt zijn de randjes nog steeds niet recht… Maar toch vind ik het resultaat heel leuk en speels! Ik hoop dat jullie hier wat inspiratie uit hebben kunnen halen. Tot de volgende swappost!

Liefs,
BijouxAndNails
Bijouxandnails.blogspot.com


P.S. Wil je de post lezen die Maaike heeft geschreven? Dan moet je even op mijn blog kijken, daar staat hij online!






© Sjabloon NiceNailss 2014