Schoolspullen opbergen - School Tips #2



Als je je boeken hebt, en al je schriften ergens liggen. Hoe kan ik ze dan het best opbergen? Je kan allemaal systemen bedenken, zo heb ik ook elk jaar weer een manier hoe ik mijn boek opberg. Wil je daar tips voor? Lees dan verder!


In een kastje, naast elkaar
 Als eerste, kan je een kastje vrij maken. Ik heb een IKEA kastje in de hoek van mijn kamer en daar leg ik ze dan in. Je kan ze op elkaar leggen, maar ook naast elkaar. Meestal doe ik dan eerst alle boeken, dan alle werkboeken en daarna alle schriften. Als je dan nog ruimte over hebt zou ik dan alle woordenboeken doen. En daarvoor kan je dan nog je agenda zetten. 



In een kastje, op elkaar
 Eigenlijk is dit hetzelfde systeem als de vorige, maar dan alleen op elkaar. Natuurlijk begin je met het zwaarste, de boeken. Dan je werkboeken en je schriftjes. Ik vind dit wel onhandiger, want als je één boek weg wilt schuiven komen er gelijk een hoop mee. 



Naast je bed, op elkaar
 Dit systeem vind ik persoonlijk wel fijn werker. Je legt al je boeken en schriften gewoon bovenop elkaar. Natuurlijk eerst je boeken enzovoort.. En dan kijk je op je rooster, welke vakken heb ik morgen/vandaag? Dan begin je met schuiven totdat je bij het schriftje komt dat je nodig hebt. Zo maak je aan de andere kant een nieuwe stapel, en zo kan je dan steeds verder gaan. Die stapel moet je dan niet perongelijk omstoten!

Op een plankje aan je muur
Als je een plankje in je kamer hebt die aan de muur hangt, kan je daar mooi je boeken op zetten. Dan zou ik wel zo'n houder kopen zodat ze niet omvallen, want straks vallen ze allemaal om en is er misschien wel iets kapot wat onder het plankje stond.



Aan de zijkant van je bureau
Heb je nou geen kastje, plankje, en vind je de vloer manier niet fijn? Maak dan aan de zijkant van je bureau een plekje vrij voor al je boeken. Je kan dan drie stapeltjes maken en daar kan je alles dan steeds vanaf pakken. Een tip is ook om het vak van het boek op de zijkant van het boek te schrijven, dan kan je het gewoon makkelijk zien!

En dat waren al mijn tips om je boeken op te bergen. Het zijn er aardig wat! Ik gebruik altijd manier 1 of manier 3, dus je kan ze ook nog is combineren. 

Hoe berg jij altijd je boeken op?

Liefs,
Maaike







© Sjabloon NiceNailss 2014