Naar de 1e klas?! - School Tips #1



Ik weet dat er ieder jaar veel meiden zijn die naar de eerste klas gaan. Allemaal nieuwe mensen en natuurlijk een geheel nieuwe school. Daar was je natuurlijk wel aan toe na al die jaren op je basisschool, het werd wel weer tijd voor iets nieuws. Maar hoe je kan nou het beste overleven op school? Haha. 


Ik ga de komende week twee keer een artikel maken over school. Niet over school zelf, maar gewoon tips ervoor. Dit is nummer 1, over een weekje volgt nummer 2. Deze gaat over de dingen van de eerste klas en hoe je het beste jezelf gewoon kan uiten. 

Wees jezelf
Het is lastig om jezelf te zijn. Daar ben ik maar al te goed in. Ik vind het zo moeilijk om thuis jezelf te zijn én op school. Op een of andere manier ben ik altijd anders als ik thuis ben met een vriendin, en wanneer de vriendin er niet is ben ik ook anders. Terwijl je dat zelf niet door hebt. 

Toen ik voor het eerst naar mijn nieuwe school ging, was ik heel erg verlegen en onzeker. Ik durfte bij niemand echt aan te sluiten of erbij te gaan staan. Ik deed veel mascara op, toen ik weg ging werkte ik het zelfs nog een beetje bij. Ik deed eigenlijk bijna nooit mascara op. Wat was ik onzeker. Mijn vriendin, nu niet meer, maar het meisje waar ik voor het eerst mee sprak, zei achteraf dat ze dacht dat ik een 'poopie joopie' was. Erg hé? Okey, er zijn types die altijd willen opvallen. Maar dat is niet leuk. 

Ik kan hier niet heel veel over vertellen, maar je moet gewoon doen alsof je thuis bent. Gewoon denken; iedereen poept en plast (zegt mijn vader altijd XD). Doe gewoon zoals je tegen je broertje of zusje zou doen. Dat is ontzettend lastig, dat zeker. Maar probeer het, dan lukt het zeker!

Kleding?
Als je naar je nieuwe school gaat, hoef je niet perse andere kleding aan dan normaal. Ik deed dat wel. Ik kan met nog herinneren dat ik in de spiegel stond te kijken of ik er nog wel goed uit zag. Hoe lang ik wel niet heb gedacht welke kleren ik wel aan moest gaan doen. 

Oke, je moet natuurlijk wel schone kleren aan doen. Maar niet bijvoorbeeld kleren aan doen waar je je niet prettig in voelt. Gewoon comfortabele kleding. Je moet er niet te veel bij nadenken, gewoon wat je normaal ook aan hebt!

Wat denken andere over me?
Dat is iets waar je je helemaal geen zorgen of hoeft te maken. We maken ons er wel zorgen om, maar wat geeft het? Mensen zijn niet zo stoer om iets recht in je face te zeggen, tenminste, bij mij op school niet. Daar zijn de meeste mensen echt heel laf. 

Hoe kan ik het beste contact maken, met meiden die me aardig lijken?
Dat is niet heel moeilijk. Alle kinderen die bij je in de klas zitten willen ook nieuwe vrienden en vriendinnen. Waarschijnlijk heb je dan al een kennismakingsdag gehad, dus je weet al wie er bij je in de klas zitten. Wieweet heb je zelfs al een vriendin! 

Dat waren mijn tips over school. Heb je verder nog vragen of wil je gewoon iets weten? Dan kan je altijd even in de comments je vraag zetten, dan zal ik die in de volgende School Tips beantwoorden. Ik hoop dat jullie er wat aan gehad hebben!

Liefs,
Maaike






© Sjabloon NiceNailss 2014