Beginnen met YouTube? Mijn Tips.


Er zijn veel meiden die heel graag met YouTube willen beginnen. Misschien lijkt alles heel makkelijk, maar er zit een hoop werk achter. Het editen, bedenken, origineel zijn en nog veel meer. Ik geef vandaag mijn tips voor als je wilt beginnen met YouTube of als je net bent begonnen!


Waar wil ik videos over maken?
Voordat je begint, moet je bedenken; waar wil ik video's over maken? Zijn het enkel twee filmpjes die me heel leuk lijken, of zijn het er veel meer? Denk je dat je het een langere tijd kan volhouden, ookal heb je niet veel volgers in het begin? 

Je kan allerlei verschillende onderwerpen hebben op je kanaal. Je kan ze natuurlijk ook allemaal doen, wat ik een beetje doe. Het is lastig om te bedenken, ik weet het. Zo ben ik ook niet begonnen. Ik begon gewoon en keek wel wat er gebeurde. En nu dit, yeah :D 


De camera
Ik vind het persoonlijk, heel erg fijn als je naar iemand kijkt die een goede camera heeft. Je hoeft natuurlijk niet gelijk een camera te kopen, maar het liefste wel haha. Ik zet de video's altijd in HD, want ik vind het heel fijn om gewoon naar een goed beeld te kijken. Aan het begin kan je de camera van je ouders lenen. Dat doe ik nu ook, maar dat ben ik echt zat. Ik wil een eigen camera zodat ik ermee kan doen wat ik wil. Blegh, ik kan er niet eens mee vloggen :(

Voor de camera
Als je dan je camera hebt, je onderwerp. Maar wat dan? Hoe moet ik voor de camera praten? Aan het begin is het een heel raar idee om voor de camera te zitten en ertegenaan te praten. Yep. Ik deed aan het begin ontzettend vrolijk, dus ik zei dat alles leuk en cool en tof was. Nu heb ik het idee dat ik wel mezelf ben voor de camera :D 

Het komt vanzelf dat je echt jezelf bent. Mensen geven kritiek op je. Maar het is natuurlijk niet netjes als de tv aanstaat als je aan het filmen bent. Zo zag ik dat een keer bij een meisje, ik heb de video gelijk weggeklikt. Film natuurlijk wel gewoon als je goed licht hebt ;)


Het editen
Je hebt nu je video opgenomen, en als het goed is staat hij op je computer. Maar hoe kan ik nu mijn video's bewerken? Ik gebruikte vroeger Magix Video SE en AVS Video Editor. Dat zijn wel programma's waar je alleen hele lage kwaliteit beelden mee kan bewerken. Dus als je een iPhone hebt waar je mee filmt zijn die programma's geen optie.

Dan heb je natuurlijk nog het soort computer dat je hebt. Sommige computers kunnen dat niet aan omdat het dan een te hoge kwaliteit is. Als je een computer van Apple hebt kan je daar iMovie voor gebruiken. Of je download de app iMovie op je telefoon, voor €5 .


Je account
Als mensen op je kanaal gaan kijken, moet dat er natuurlijk wel leuk uit zien. Het is niet aantrekkelijk om te abonneren als je een standaard banner hebt, laat staan een profielfoto. Je kan gewoon een foto die je ooit hebt gemaakt op je achtergrond zetten met een tekstje erop, simpel toch? En je profielfoto spreekt ook wel voor zich ;)


Dat waren dan al mijn tips! Misschien heb ik je nu wel geïnspireerd om met YouTube te beginnen, dat zou ik heel cool vinden! Je kan er natuurlijk ook helemaal niks aan gehad hebben, haha. 

Heb je al YouTube? Heb je wat aan deze tips gehad?

Love,
Maaike






© Sjabloon NiceNailss 2014