Primark, Yay or Nay?



De Primark is populair onder ons. Het is lekker goedkoop, daarom gaan we er vaak heen. Maar de kwaliteit is ook niet altijd even goed en het is er meestal ontzettend druk. Toch gaan we er met z'n alle heen om ons geld te besparen van die dure shirtjes en broeken. Lees je mee naar mijn mening over de primark?






Goedkoop, maar wel goed?
 De Primark is mega goedkoop. Geen aanslag op je portemonnee of op je spaargeld. Je kan er shoppen voor een laag prijsje. Van het geld dat je totaal per keer besteed kan je bij een andere winkel misschien maar een shirtje of enkel een broek kopen. Maar de kwaliteit moet natuurlijk wel goed zijn, want €2 of €3 euro is relatief duur als er na één keer wassen gaten in zitten. 

Volgens mij ligt het wel aan het soort shirtje wat je koopt. Ik heb namelijk pas een paar shirtjes gekocht, waar na twee keer wassen allemaal gaatjes in zaten, en dat is natuurlijk niet meer zo mooi om te dragen. Maar andere shirtjes, van de Primark, vind ik juist weer heel erg goed! Die gaan echt lang mee, ook al is het een veel dunnere stof dan andere stofjes. 


Waar wordt het gemaakt?
Van mijn moeder had ik gehoord dat de kleren van de Primark eerst in een fabriek werden gemaakt waar kinderen voor moeten werken. Nu nog steeds. Maar er is een soort onderzoek geweest, waar ze gingen kijken welke winkel het wel en welke winkel het niet goed deed. Primark kwam er dus slecht uit, maar ze hadden later een contract ondertekend waarin iets stond dat ze het beter gingen aanpakken. Daarom kan ik nu wel met een fijner gevoel winkelen bij de Primark in tegendeel tot Coolcat, want die doet het nog steeds 'illegaal'. 



Druk, druk druk
Dat kennen jullie ook wel, die drukte in de Primark. Je wordt er werkelijk gillend gek van. De spullen liggen niet netjes, iedereen loopt overal heen en je moet ook nog is lang wachten voordat je überhaupt naar een product kan kijken. Laat staan dat je het dan nog af moet rekenen, maar ik vind het kassa systeem bij de Primark wel geniaal bedacht! 



Alsnog zouden ze zich op meer plaatsen moeten vestigen. Maar voor de rest ben ik best wel tevreden over de Primark. Helaas gaan sommige shirtjes snel kapot, maar anderen juist weer niet. Het ligt er gewoon aan, denk ik. 

Wat is jouw mening over de Primark? Koop je er vaak wat? 

Liefs,
Maaike







© Sjabloon NiceNailss 2014