Hoe ik mijn wenkbrauwen epileer + bijteken



Toen ik pas liet zien hoe ik mijn wenkbrauwen bijtekende, kreeg ik veel reacties dat ik moest epileren. Na twee weken ben ik dat ook gaan doen, en het viel echt mega mee. Het deed bijna geen pijn, en ik vind het zo veel mooier staan. Het is wel zo dat de binnenkanten geen 'kleur' hebben, dus ik vind het dan wel leuk om ze bij te tekenen :)

Epileren
Als ik niet epileer, komen er wat haren onder mijn wenkbrauw. Ze zitten er ook wel boven, maar die zijn blond. Die ga ik niet epileren, want dat vind ik niet nodig, je ziet ze niet. Ik vind het persoonlijk nu eigenlijk wel heel mooi om gewon strakke wenkbrauwen te hebben. 

Als eerste, wat gebruik ik voor het epileren? Eigenlijk helemaal niet veel. Ik gebruikt alleen mijn pincet, en meer niet! Ik weet niet veel wat ik eraan uit kan leggen. Je moet in elk geval wel op letten met welke haren je eruit trekt, want als je de verkeerde doet kan je misschien gaten in je wenkbrauwen krijgen. Als je die gaten wilt voorkomen en je niet wilt bijtekenen, zal dat dan toch moeten als je dat zou willen. 



Bijtekenen
Als ik mijn wenkbrauwen bijteken, begin ik altijd eerst met de hema wenkbrauw gel. Op de foto hierboven zie je hoe mijn wenkbrauwen eruit zien als ik ze nog niet heb bijgetekend. Daar heb ik wel al de gel gebruikt. Maargoed, als ik ze dan heb 'ge-geld' gebruik ik een kleurtje uit het sleek pallet. Ook een kwastje die ik bij de Wibra kocht.




En hoe doe ik dat? Heel makkelijk, ik werk van buiten naar binnen. Dus eerst het een beetje uiterste puntje en dan naar het uiterste puntje. Daarna weer een stukje verder en dan helemaal tot aan het begin. Ik doe het aan de buitenkanten iets softer dan aan de binnenkant, want aan de binnenkant heb ik nog niet echt bruine haren. 



Dus dat is hoe ik dat doe! Ik hoop dat je er wat aan had, misschien weet je nu hoe je ook je wenkbrauwen kan bijtekenen. Soms heb ik een dag dat het goed lukt, de andere dag lukt het dan weer juist helemaal niet. 

Teken jij je wenkbrauwen bij? Zo ja, op welke manier?

Love,
Maaike






© Sjabloon NiceNailss 2014