Hoe verzorg je je nagels? High-end & low-budget #2



Iedereen wilt dat zijn nagels er mooi uit zien. Ook al heb je korte nagels, kun je nog steeds niet met afgebeten nagelriemen/nagels gaan lopen. Ik verzorg mijn nagels best vaak, maar niet altijd met de duurste producten omdat ik ook niet altijd een groot budget heb. Vandaag deel ik mijn ervaringen over het verzorgen van je nagels met jullie. In high-end en low-budget. Dit is deel twee met de tips waar je minder voor nodig hebt qua dure nagellak merken. 




Langere Nagels
Persoonlijk vind ik het niet heel erg mooi om hele korte nagels te hebben, die niet eens een wit randje hebben. Als je de stap bij 'Sterkte Nagels' doet, zal dit wel lukken. Maar voor langere nagels kan je je nagelriemen naar achteren duwen.

Hoe? Heel gemakkelijk. Je kan een bokkepootje gebruiken die ze bij diverse merken verkopen. Ik weet zeker dat Herôme er eentje heeft, en Essence ook volgens mij. Als je geen bokkepootje hebt, kan je het ook gewoon zelf naar achteren duwen. Het is niet de bedoeling dat dit pijn doet, want dat is niet goed. Je mag het best voelen, maar niet te erg. Om hetgeen wat je voelt iets te verminderen, kan je er wat balsem voor je nagelriemen op smeren. 





Verkleurde Nagels
Ik moet bekennen dat ik ook niet altijd base-coat gebruik. Ookal zou dat eigenlijk wel moeten. Gebruik je ook geen base-coat en kom je er later achter dat je nagels verkleurd zijn? Lees dan deze tip eens!

Leg je nagels voor ongeveer 5 minuuten in een badje warm water met een eetlepeltje citroensap. Je kan ook je nagels polijsten met een vijl, want dat zorgt dat het bovenste laagje van je nagels 'eraf' gaat. 




Niet knippen maar vijlen!
Oei oei! Wat doe jij daar met die nagelknipper in je handen? Weg ermee! Je moet proberen je nagels niet of bijna niet te knippen want zo zul je nooit langere nagels krijgen. 

Je nagel bestaat uit 3 delen. Dat is bij elkaar je nagel. Als je gaat knippen raken die drie delen los van elkaar en kunnen je nagels gaan chippen. Er kan dan aan de bovenkant van je nagel een stukje afbreken van het bovenste laagje of zelfs van de volgende twee. Wil je lange nagels houden? Leg die nagelknipper van weg en ga over op een goede vijl. En als je vijlt moet je één kant op vijlen want anders breken je nagels nog steeds af. 


Sterke nagels zonder beauty merken etc.
Je nagels kunnen ook sterk worden zonder hulp van Trind, Herôme, HEMA of Essence. Om je nagels sterk te maken kun je in een doorzichtige nagellak het volgende doen; 

Gebruik een beetje knoflook en snij dit in kleine stukjes zodat het door het mondje van je potje heen past. Je kan dat er gewoon in gooien. Ook moet je er een paar druppels citroen bij doen en je kan aan de slag. Lak je nagels de eerste dag met dit goedje en laat het er voor 1 dag op zitten, de 2e dag doe je er nog een laagje op, bovenop het eerste laagje. De 3e dag haal je alles eraf en dan doe je er niets meer op. De 4e dag begin je weer opnieuw. 






En dit waren al mijn tips om mooie, gezonde, lange nagels te krijgen. Niet alles is voor een groot budget, dus hier is voor iedereen geschikt. Als je nog ergens anders tips voor zou willen kan je dat even in de comments zetten. Ik hoop dat je het een leuk/nuttig artikel vond!

Liefs, Maaike






© Sjabloon NiceNailss 2014