Hoe verzorg je je nagels? High-end & low-buget #1




Iedereen wilt dat zijn nagels er mooi uit zien. Ook al heb je korte nagels, kun je nog steeds niet met afgebeten nagelriemen/nagels gaan lopen. Ik verzorg mijn nagels best vaak, maar niet altijd met de duurste producten omdat ik ook niet altijd een groot budget heb. Vandaag deel ik mijn ervaringen over het verzorgen van je nagels met jullie. In high-end en low-budget. Er komt nog een 2e deel waar ik nog meer tips geef, want anders werd het artikel te lang, haha. 





Nagelriemen
Als je foto's van je nagels gaat maken of als je een mooie nailart hebt gemaakt is het leuk als je nagels goed op de foto kunnen. Je nagels zijn dan wel mooi gelakt. Maar hoe zit dat met je nagelriemen? Voor je nagelriemen kun je verschillende producten gebruiken. Laten we beginnen met het high-end product (duurdere versie). 


Trind. Hier heb je wellicht wat vaker van gehoord rondom mijn social media. Ik praat er wel vaak over, al hoe wel ik het niet dagelijks gebruik. Trind heeft een speciale nagel-balsem ontwikkelt om je nagels er op en top uit te laten zien. Deze balsem moet ervoor zorgen dat je nagelriemen worden beschermd tegen het zonlicht en water. Zo kunnen ze niet uitdrogen. Ik vind het een fijne balsem, maar als je dat vergelijkt met het volgende product dat ik ga bespreken is de prijs voor dit goedje wel wat duur. Voor €14 ongeveer kun je één zo'n potje aanschaffen bij drogisterijen zoals Etos. 

Om je nagels toch te verwennen waarbij niet een grote greep uit je portemonnee is genomen ben je bij Kruidvat op het juiste adres. Ook dit huis merk heeft een nagel balsem ontwikkeld. Niet in een potje, maar in een pen. Je kan dit gemakkelijk op je nagelriemen aanbrengen door een paar keer te klikken. Hier heb ik onlangs ook al een review over geschreven. Ook heeft Kruidvat nog een nagel olie, maar dat is gewoon olij olie. Voor meiden die niet heel erg veel geld hebben, is dit hét product voor jou!



Sterke Nagels
Het is niet fijn als je nagels snel afbreken of als ze snel om te buigen zijn. Zelf heb ik maar één product dat hier echt voor bedoeld is, maar je kan er ook HEMA producten voor gebruiken die hier een soort weerkaatsing geeft van Trind. 




Laten we maar weer beginnen met Trind. Dit merk heeft een nagellak die je nagels extra sterk maakt. Dat heeft bij mij echt heel erg goed gewerkt, dat raad ik je ook veel meer aan dan de nail balsem! Ik had ook een keer dat mijn nagels groen waren verkleurd door een nagellak, toen deed ik deze nagellak eroverheen. Nadat ik 'm eraf haalde merkte ik dat de groene kleur voor een deel uit mijn nagel was getrokken. Daar was ik erg blij mee, ook maakt deze balsem je nagels heel erg sterk! Deze kost ook rond de €14.-

HEMA heeft ook een gelijkwaardig product ontwikkeld. Maar die heb ik gekocht, twee keer getest en tot nu toe heeft ie zijn plekje behouden in mijn stash. Hij staat al bijna een jaar op dezelfde plek omdat ik niet snap wat het nut ervan is. Wanneer je het aanbrengt trekt het niet in je nagels. Dat had ik juist wél verwacht. Voor €3 ongeveer valt de prijs nog wel mee, maar ik zou deze je niet aanraden. Voor de rest heb ik nog geen low-budget producten hiervan geprobeerd. Maar misschien is die van Essence er wel een die ik een keer ga proberen! 





Schone Nagels
Als het witte randje dat boven je nagels uit steekt vies is, vind ik dat er niet fijn uit zien. Het geeft een smerig effect (naar mijn mening, het hoeft niet per sé zo te zijn als jij het anders vind!). Je kan dit gemakkelijk onder je nagels vandaan halen door een vijl te gebruiken waar een puntje aan zit. Dat is er speciaal voor bedoeld om het er onder weg te halen, en dat is heel er simpel om te doen. Gewoon een kwestie van een paar keer heen en weer halen. Ik gebruik die van de Kruidvat al een tijdje, en die ik ook heel goedkoop. Rond de €2 volgens mij!

Dit waren een deel van mijn tips voor mooie nagels. Deze week mot ook nog deel twee online waar ik nog meer tips geeft aan jullie. Laat even in de comments achter wat je graag in de volgende zou willen zien!

Liefs, Maaike!







© Sjabloon NiceNailss 2014