It's A Dupe! #4



Het is al heel lang geleden dat ik een It's A Dupe heb gedaan. Ik had geen nagellakken meer om het mee te doen, maar na kerst en sinterklaas wel weer :) It's A Dupe houdt in dat je 2 nagellakken zoekt die heel erg op elkaar lijken en die ga je dan met elkaar vergelijken. Veel plezier! 



Ik heb gekozen voor 3 rode kleuren, en 2 roze. Laten we maar beginnen met de rode! Dit is een rode lak van Claire's, een van Rimmel London en een van Etos. Ik vond ze erg op elkaar lijken. Helaas is die van Rimmel al heel erg dik en die van Claire's zo goed als op.


Links zie je Etos, in het midden Claire's en rechts Rimmel London. Op het eerste gezicht zie je dat de lak van de Etos lichter is dan die van Rimmel. Claire's zit er juist weer tussenin. Tevens zit er op de nagel van Rimmel veel lak, omdat deze er dik was in substantie. 


En het 2e laagje. De kleuren liggen nog steeds op dezelfde volgorde. Hierbij zie je dat die van de Etos en Claire's zo goed als hetzelfde zijn. De lak van Rimmel London is wel duidelijk dikker, maar daarom ook meer rood. Hij is donkerder. 


Deze 3 lakken zou ik niet volledig verklaren als dupe. De lak van Rimmel is donkerder dan de andere, maar de lak van Etos en Claire's zijn juist wel weer gelijk aan elkaar. Kortom; Etos en Claire's zijn dupe's maar de lak van Rimmel is te donker. 


En dan 2 mooie kleuren met shimmer erin. De linker is voor mij een onbekend merk, Art De Lautrec. Casuelle ken ik wel, maar deze kan je niet bij de intertoys kopen. Zouden deze 2 echte dupe's zijn?


Bij het 1e laagje merkte ik dat er in de lak van Casuelle (links) veel meer shimmertjes zitten dan in die van Art De Lautrec (rechts). Ook was de rechter lak véél dunner dan de lak van Casuelle. Beiden dekken wel goed!


Nog steeds merkte ik dat de lak van Art De Lautrec extreem dun is. Ik kon de nagel niet egaal krijgen en daarom zie je dus allemaal streepjes in de nagel, jammer! Bij de lak van Casuelle had ik dat niet, en vind ik die dus wel beter.


Of ze dupe's zijn? Niet echt. Ze hebben niet echt dezelfde substantie, maar hebben wel bijna dezelfde kleur. Ze lijken wel op elkaar, maar om die redenen kan je het niet dupe's noemen.

En dat was dan de It's A Dupe voor deze keer! Ik hoop dat je het leuk vondt :) De dupe's die ik had uitgekozen bleken niet helemaal dupe's te zijn, maar het was wel leuk om het zo een beetje te bekijken.

Vind jij het echte dupe's?

Liefs, Maaike






© Sjabloon NiceNailss 2014