Stoppen of niet?

Fly away from the dream where you're living in..

Meiden, ik zit voor een mega groot dilemma. Ik zit namelijk te twijfelen of ik zal stoppen met mijn blog en me dan volledig op YouTube gaan richten. Mijn blog vind ik heel leuk, maar op een of andere manier ligt het me niet (meer). Ik vind het nog steeds super leuk om alles te doen voor mijn blog, maar ik heb geen inspiratie en ik zit in een soort dipje.


YouTube vind ik daarentegen veel leuker. Je kan gewoon jezelf zijn, net zoals op de blog hoor! Maar ik zou het ook zo zonde vinden om alles op te geven wat ik voor mijn blog heb gedaan nu ik juist een soort 'groei' maak waar alles helemaal goed gaat. 

Eigenlijk komt het gewoon omdat ik geen inspiratie heb. Ik heb geen leuke spullen om te reviewen, ik kan moeilijk alleen maar challenge's of tags online gaan zetten en mijn hoofd is gewoon leeg met ideeen. Op school gaat het ook niet zo lekker, want er is een vriendin, niet Vera, die gewoon heel stom doet. Ik zit gewoon niet zo lekker in mijn vel (haha, in je vel XD) en ik denk daardoor dat ik wil stoppen met bloggen. Maar, ik weet zeker dat ik dat toch niet ga doen. Wanneer alles weer goed gaat, als ik weer een ontploffing heb van ideeen en wanneer ik weer leuke spulletjes kan kopen, zal alles weer leuker worden.

Soms raak ik ook gefrustreerd ervan. Op YouTube zijn er zo veel andere YouTubers waarvan ik de filmpjes veel minder goed vind, dan die van mij. En die krijgen wél heel veel abonnees erbij, terwijl ik het gevoel heb dat ik veel meer mijn best doe dan die andere. En daar kan ik boos om worden, ik weet eigenlijk niet echt waarom, maar dat is nou eenmaal zo. 

Weet je wat het is, ik kijk ook niet meer met trots tegen mijn blog aan. Niet zo van; Goh, Maaike, dat heb jij even mooi voor elkaar gekregen. Zo kijk ik er niet naar. Eerder van; Mwah, dat kan wel beter, wat moet je er eigenlijk mee?. Ik wordt er helemaal gek van, ik wil een beslissing nemen, maar ik ben zo super bang dat ik het verpest. Dat ik de verkeerde beslissing neem en dat ik er later spijt van heb! 

Ik twijfel dus, om mij volledig te richten op YouTube. Maar ik weet dat ik daar heel veel mensen mee teleur ga stellen, want ik weet dat er mensen zijn die elke dag mijn blog lezen. Ik hoor bij een aantal meiden tot de 'favoriete blogs', en dat wil ik niet verliezen. Ik wil heel graag door gaan met bloggen, maar op het moment zie ik het gewoon niet zitten ofzo. En als ik dan zou stoppen? En ik wil het weer oppakken, lukt dat dan wel? Moet ik dan echt alles overnieuw doen? Is mijn familie dan niet heel erg teleurgesteld in me? Als ik meer abonnees had op YouTube had het makkelijker geweest, maar ik droom er zo van dat YouTube een groot succes wordt. Dat meiden met me op de foto willen op de Gathering, waar ik volgend jaar sowieso heen ga. En dat ik een VIP ben. En nog veel meer wat ik super graag zou willen..

Maar ja, ik zit dus met een best wel groot dilemma, wat een groot deel van mijn lezen zal veranderen. Ik weet het gewoon niet, ik weet het niet en ik weet het echt niet. Daarom heb ik jullie hulp nodig. Zet alsjeblieft in de comments wat JIJ zou willen. Wat raad je me aan? Weet jij wat het beste is? Ik weet het namelijk niet, echt niet. 

Liefs, 
Maaike. 






© Sjabloon NiceNailss 2014