Swappost: tribal nail art tutorial

Elke 3e maandag van de maand wisselen ik en BijouxAndNails een blogpost uit. We schrijven dan voor elkaars blog een artikel, zo is er op beide blogs wat meer afwisseling zichtbaar.

De allerleukste nail arts om te maken zijn tribal nail arts. Ten minste, dat vind ik zelf! Vaak zoek ik er een voorbeeldje van op en maak die dan na. Zo zit er iets meer uitdaging in, je moet namelijk echt gaan tekenen! Vandaar dat ik voor deze swappost heb gekozen voor een tribal nail art tutorial...

 
Veel spulletjes hebben we vandaag niet nodig! Ik gebruik een zilveren glitterlak, een oudroze kleurtje, witte lak en een goede, zwarte acrylverf. In plaats van de acrylverf kun je natuurlijk ook gewoon nagellak gebruiken!
Verder hebben we nog een paar kleine accessoires nodig: Een kleine dottingtool/satéprikker, mini-rhinestones/caviar balletjes en een klein kwastje. In dit geval kun je ook een gewone striper of satéprikker gebruiken, geen probleem.

Alles wat ik op mijn ringvinger maak, doe ik ook op mijn duim!
Ik begin met het wit lakken van mijn wijsvinger, pink en middelvinger. Op mijn ringvinger gebruik ik een oudroze/koraalachtige kleur.

Met het kwastje of de dottingtool  maak je de boven- én onderkant van de witte nagels oudroze. Daarna kun je met wat wit de randjes wat rechter maken. Doe dit niet andersom door wit over een oudroze basiskleur te lakken, dan is er een grote kans dat het roze door het wit zichtbaar blijft.
Ook gebruiken we het kwastje en de zwarte verf om een driehoek bovenin de ringvingernagel te tekenen.

Met de zwarte verf en een kwastje gaan we nu een aantal streepjes zetten. Daarnaast gebruiken we een doorzichtige lak of de basislak om de rhinestones op te plakken om het driehoekje heen.

Tussen de streepjes op het witte deel van de nagel gaan we diagonale streepjes trekken. Bij de bovenste streepjes op de pink, middel- en wijsvinger brengen we een streepje zilveren gliterlak aan zodat dit iets meer opvalt.
Op de accentnagel met het driehoekje en de rhinestones zetten we wat witte streepjes, heel netjes hoeft dat niet.

Tot slot maken we die witte streepjs iets netter door ze met zwart te omlijnen zodat het er iets netter en strakker uitziet.

En dit is dan het uiteindelijke resultaat! Strak en netjes is natuurlijk het mooist, maar dat lukt niet altijd als je haast hebt. Toch kan het bij een iets slordigere finish ook leuk uitzien! Kijk maar naar mijn nagels hierboven!

Liefs,
BijouxAndNails

Wat vind jij van deze nail art tutorial?






© Sjabloon NiceNailss 2014