Hoe ik mijn wenkbrauwen bijteken



Soms heb ik wel eens van die dagen dat ik mijn wenkbrauwen bij wil tekenen. Ik doe dat dan niet met iets speciaals, maar op mijn eigen manier. Er komen geen bijzondere spullen bij te pas. Vandaag laat ik jullie zien hoe ik dat doe en misschien kan je daar dan nog wel wat tips uit halen. Veel plezier!






Voor mijn wenkbrauwen gebruik ik een kwastje die ooit bij een kwastensetje van Casuelle zat. Ook gebruik ik een donkere kleur bruin uit het Au Naturel palette van Sleek. Deze kleur is mooi gepigmenteerd en past heel goed bij mijn wenkbrauwen.



Nu zeg ik eerlijk, mijn wenkbrauwen moeten nog komen. Eerst had ik helemaal niets, maar ze gaan nu van buiten naar binnen steeds donkerder worden. Daar ben ik heel erg blij mee, want ik vind dat ik er dan wat ouder uitzie aangezien ik steeds rond de elf wordt geschat.


Ik ben begin met het doorkammen van mijn wenkbrauwen. Dan weet ik goed waar ik ze moet bijtekenen, en dan zien ze er minder rommelig uit. 




Meestal als ik mijn wenkbrauwen doe begin ik niet gelijk aan het begin. Ik werk dan van buiten naar binnen zoals je op de bovenstaande foto ziet. Het is een kwestie van beginnen aan de buitenkant, daar een klein streepje zetten en dan weer wat naar binnen, daar weer een streepje zetten en zo verder. Het is een heel gemakkelijk principe, dat is hoe ik het eigenlijk doe. 



Maar Maaike, je tekent de binnenkant niet bij? Nee, inderdaad. Als ik dat doe gaat dat er heel erg nep uit zien. Dat komt omdat ik daar nog geen 'donkere haren' heb. Wanneer ik die wel heb ga ik dat zeker doen. Ik vind het namelijk veel mooier om wenkbrauwen te hebben dan niets, het staat veel 'ouder'. 



Als je je wenkbrauwen bij tekent moet je wel zorgen voor een passende kleur. Ik heb best wel donkere wenkbrauwen, heb deel dat dan wel pigment heeft. Als je wat lichtere wenkbrauwen heb is het wel mooi om ze iets donkerder aan te zetten, maar zorg wel dat het nog natuurlijk staat. Je kan bijvoorbeeld ook twee kleuren mixen die samen jou goede kleur maken.

Toen ik mijn wenkbrauwen voor het eerst bijtekende deed ik dat met een potlood, maar dat gaat helemaal niet als je nog niet echt een vorm hebt. Later deed ik het met een palette van de Action, maar daar kreeg ik mijn goede kleur niet bij en ik tekende het verkeerde deel bij. Het zag er toen niet heel erg mooi uit, vind ik. 



Zoals ik ze nu doe ben ik tevreden. Ik doe het ook niet elke dag. Gewoon omdat ik er geen tijd voor het meestal en ik vind het niet altijd fijn om met hele opvallende wenkbrauwen te lopen. Ik doe het soms voor mijn plezier, om ermee te experimenteren. Daarom deelde ik vandaag mijn ervaringen met jullie. Ik hoop dat je er wat aan gehad hebt!

Wat zijn jouw ervaringen met je wenkbrauwen?

Liefs, Maaike






© Sjabloon NiceNailss 2014