Tips om klitten te voorkomen

Klitten, een akelig probleem waar we elke dag tegen aan komen als meiden. Ik had dat echt heel erg vaak, maar nadat ik bepaalde producten ging gebruiken is dit veel minder geworden. Ook door je haar op een speciale manier te doen, kan je klitten een stuk verminderen. Dus vandaag deel ik mijn tips met jullie!




Dit zijn de drie producten die ik vaak gebruik. Naja, het roze flesje is van mijn zusje, maar dat is dus ook om klitten te voorkomen. Ik behandel deze producten en daarna vertel ik nog wat over hoe je je haar op een speciale manier kan doen om klitten te voorkomen. 






Shampoo & Conditioner
Ik gebruik al een lange tijd deze twee producten van AndrĂ©lon. De shampoo is niet heel erg bijzonder, maar de conditioner wel! Hij is heel erg makkelijk in gebruik; onder de douche in je haar doen, ik doe meestal de onderste punten. Dan laat je dat twee minuten intrekken en dan spoel je het weer uit! Maar goed, door deze conditioner gaan mijn klitten er echt uit! Ik hoef mijn haar de volgende dag bijna niet te kammen, ik hoef dan alleen te kammen om het er netjes uit te laten zien. Zo ver ik AndrĂ©lon heb getest, vind ik dit de beste!


Haarspray
En dan nog deze spray, zoals ik al zei gebruik ik deze niet door de conditioner, maar mijn zusje wel. Ze prayt dit elke dag in haar haar, ongeveer 5 spuitjes. Je kamt dit dan door en je haar wordt er zacht, minder statisch en natuurlijk uit gekamd. Je kan dit kopen van allerlei merken, maar naar mijn mening is Schwarskopf wel de beste, want vroeger gebruikte ik dit ook wel eens. 

Met een staart in slapen
Wat ik al meer dan een half jaar doe, is elke avond met een staart in slapen. Waarom? Omdat je daar minder klitten door krijgt en je haar ligt niet in je nek. Ik vind dat namelijk heel erg vervelend. Je kan bijvoorbeeld ook met een knot in slapen, want dan krijg je een beetje slag als je dat niet zou hebben. Het is in het begin misschien een beetje wennen, maar ik vind het echt heel erg fijn!



En dat waren dit al mijn tips tegen klitten! Ik vind dat ze werken, en ik gebruik ze zelf ook. Misschien dat jullie er nog wat aan hebben. Als jij nog tips hebt om minder klitten te krijgen, laat die dan achter in de comments! Dan kunnen we zo elkaar nog helpen, ik lees de comments altijd!

Heb je ook zo'n hekel aan klitten? Wat doe jij ertegen?

Love, Maaike






© Sjabloon NiceNailss 2014