Op Z'n Lente's



Het is inmiddels lente, ookal laat het weer dat niet altijd merken. Sommige dagen is het mooi weer, maar andere dagen kan het weer kei hard regenen. Nederland is een onvoorspelbaar landje. Ik ga het vandaag niet houden over het weer, maar over de nagels die bij de lente passen. De nailart die ik ga uitleggen en laten zien aan jullie is een nailart die typisch iets voor de lente is. 


Deze nailart vind ik heel erg leuk. Hij is best makkelijk en je hebt er helemaal niet veel voor nodig. Je kan er heel veel verschillende kanten mee op qua kleur, dus voor ieder wat wils! Ik ben gegaan voor deze kleuren, want dat vind ik wel echt bij de lente passen. 


Maar hoe maak je deze nailart? Dat is simpel! Je hebt alleen de kleuren nagellak nodig en een dotting tool. Als je geen dotting tool hebt, kan je ook een saté prikker gebruiken of het gedeelte van een pen waar je mee schrijft. 



Als eerste lakte ik al mijn nagels roze, maar niet mijn ringvinger. De nagellak waarmee ik mijn nagels roze lakte, heet 106 Free Hugs van Essence. Ik vind dat echt een goede nagellak, want hij is heel erg goed koop en dekt ook nog eens heel erg goed!



Mijn ringvinger lakte ik groen. Hiervoor gebruikte ik ook een nagellak van Essence. Dat is 138 L.O.L. , wat een grappige naam! Deze heeft ook een prima dekking, als je het mij vraagt. Bij het eerste laagje is 'ie wel een beetje streperig, maar na 2 of 3 laagjes is dat helemaal weg. 



Nu beginnen we met de nailart. Je begint met een gele nagellak en de dotting tool. Daarmee ga je stipjes zetten op je roze nagels, niet op je groene nagel, want die krijgt een andere kleur. Je moet maar even kijken hoeveel stipjes erop je nagel passen, bij mij is het meestal rond de 2 á 3 stipjes en mijn duim dan 4. 
Je ringvinger geef je ook wat stipjes, die maak je roze. Dat doe je ook met 106 Free Hugs van Essence. Want dan passen alle kleuren bij elkaar!



Nu gaan we wit gebruiken. Je gaat met dezelfde maat dotting tool stipjes met wit om de gele stipjes zetten. Het is niet erg dat je met de wit op het geel gaat, want dat werken we zometeen nog wel. Je doet dit ook bij je groene nagel, maar dan met gele stipjes. Of je moet een andere kleur gekozen hebben!



Als dat droog is gaan we weer een van de aller eerste stappen doen. Je neemt de gele kleur en zet nog een stipje op het gele stipje dat er al was. Maar over dat stipje was natuurlijk witte nagellak gekomen, vandaar dat je nu nog een stipje zet. Dit doe je ook bij je groene nagel maar dan natuurlijk roze!



En dan is dit hoe je deze schattige, leuke nailart maakt. Ik vind 'm heel erg leuk geworden, en het past nu heel erg bij dit weer. Lekker vrolijk, als je ernaar kijkt wordt je al gelijk blij. Hij zou natuurlijk helemaal passen als de zon lekker schijnt!

Wat vind jij van deze nailart? Ga je 'm ook maken?

Liefs,
Maaike.






© Sjabloon NiceNailss 2014