Stay Strong



Je hebt het al aan de titel kunnen zien, maar ik ga het vandaag hebben over iets héél erg anders dan waar ik het normaal over heb. Ik had namelijk geen inspiratie. Naja, nu wel :) Maar het is dus zo, meiden van onze leeftijd die zijn onzeker. Ik was ook heel erg onzeker in de 1e klas, maar nu nog steeds. Daar heb ik zelfs een cursus voor gedaan, dus ik wil heel graag met jullie mijn ervaringen daarover delen, zodat jullie daar misschien ook wat aan hebben. Ik heb niet heel erg veel bijzonders te vertellen, maar dit is voor grotendeels een heel persoonlijk artikel. Dus als je daar niet van houdt, ben je niet op het goed adres, sorry, haha. Laten we maar snel beginnen!



Eerst zal ik vertellen waarom ik nou een cursus voor al dat gedoe heb gedaan. Kortom; het ging niet lekker op school. Niet qua cijfers ofzo. Maar ik had een periode helemaal geen vriendinnen omdat ik daar ruzie mee had. Nu gaat het gewoon goed hoor, met hen! (Note* Ik wil niet dramatisch overkomen ofzo, ik deel gewoon het verhaal met jullie. Niet dat jullie mij zielig hoeven te gaan vinden, want dat hoeft echt niet. Dat is niet nodig, want nu is alles helemaal top!). Maargoed, ze deden niet aardig tegen mij. Op een gegeven moment, wat ik me nog heel erg goed herinner, toen hadden we een opvang uur. 


Ik zat alleen vooraan, in het hoekje aan de linkerkant van de klas. Achter mij zaten de vriendinnen waar ik dus ruzie mee had, het ging daar niet goed mee. Die les zat ik soort van te huilen in de klas, niet overdreven, maar ik had tranen. Ik heb heel snel dat als mensen ik niet veel vriendinnen heb, normaal heb ik er ook niet ontzettend veel hoor :P. Maar dan heb ik al snel dat ik heel onzeker ben. Dan ben ik gewoon mezelf niet meer. Die les hadden ze een vervelende opmerking gemaakt, maar ik wil niet te veel delen. Want hé, jongens, dit is gewoon internet en iedereen kan het lezen. 


Nu over naar de cursus, want tot nu toe heb ik alleen maar onzin gepraat, haha. Mijn moeder deed me op een cursus waar je sterker in je schoenen moest staan. Het doel was om gewoon te leren om van je af te bijten en letterlijk sterk in je schoenen te staan.


We leerde daar hoe je van je af moet bijten. Ik kan het moeilijk uitleggen in tekst, misschien dat ik er nog een video over maak als jullie dit leuk vinden! Je moet je voeten gewoon heel erg sterk in de grond zetten. Dan kwam er iemand naar je toe, waar je 'STOP' tegen moet roepen als je iets niet wilde. Die tijd was ik heel erg verlegen, dus dat lukte bij mij niet echt. 

Eigenlijk heb ik nog veel meer geleerd in die cursus, maar ik wil iets anders nog meer met jullie delen. De laatste tijd als ik naar school ga, ga ik steeds meer 'mezelf' zijn. Want ik doe soms, niet vaak, wel een wat oogschaduw op. Dan is het meestal een ombre van heel licht glitter geel met grijs. Ook doe ik mijn haar anders. Waarom? Omdat ik het leuk vind. Ik vind dat ik gewoon kan doen wat ik wil, ookal kijken andere mensen je raar aan. Om bepaalde mensen geef ik gewoon niet. Als ze dan raar gaan doen, boeit dat me niet. Ik vind dat iedereen zichzelf kan zijn. 



Wat we ook bij die cursus deden, is iets heel cools. Ik heb namelijk een plankje hout door midden geslagen. Je moest op het plankje hout iets schrijven, wat je graag wilde bereiken. Op de foto hierboven kan je dat zien. Eerst was hij heel, maar met mijn vuist heb ik er dwars door heen geslagen als teken dat het me gaat lukken. En is dat gebeurd? Zeker! 

Waarom heb ik dit nu met jullie gedeeld? Ondanks dat je onzeker bent, want dat is iedereen, kan je nog steeds jezelf laten horen. Ik laat mezelf niet veel horen, maar ik probeer het. Bijvoorbeeld tegen een jongen zeggen die ergens wilt zitten. Hij zegt; schuif is. Ik zou dan gewoon opschuiven, ookal gaat het ten koste van mijn eigen plek. Maar nadat hij dat steeds vaker zei, ben ik gaan zeggen dat hij het ook kon vragen. En dat voelde goed, daar voelde ik me fijn bij. Gewoon het idee dat hij zich moet gaan gedragen. Dat kennen jullie toch ook wel? Zulke jongens die denken dat ze alles zijn. Dat vind ik vervelend en daar wil ik graag van af.. 


Dit is dan wat ik met jullie wilde delen. Ik hoop dat je er wat aan hebt gehad. Mijn tips zijn niet de beste tips, maar ik wilde graag mijn verhaal delen en misschien heeft het jou wel geïnspireerd. Laat het even in de comments weten als je graag nog zo'n artikel wilt of zelfs een filmpje! <3 Ik heb niet veel ervaringen, maar misschien kan ik met de ervaringen die ik heb jullie helpen. Natuurlijk ben ik ook onzeker, en als mijn beste vriendin niet op school is, wordt ik dat steeds meer. Laat staan volgend jaar, als ik helemaal nieuwe vriendinnen moet gaan maken, maar dat komt dan wel. We focussen ons nu eerst op nu, daarna op de toekomst.

Love, Maaike.







© Sjabloon NiceNailss 2014