DIY - Glitter Nagellak



Action doet meestal bij één setje nagellak ook gelijk een topcoat. Maar als je meerdere van deze setjes koopt, loopt je stash wel vol met doorzichtige lak, terwijl je daar niet erg veel aan hebt. Wat nu? Ik had ook een lak van Essence die ik wat wilde pimpen, en heb er een mooie glitter lak van gemaakt. Lees je mee hoe ik dit heb gedaan? Veel plezier!




Om je eigen glitter lak te maken heb je maar weinig nodig. Het enige is een doorzichtige nagellak en een potje met glittertjes. Let's get started!



Wat je eerst doet is een papiertje vouwen. Als je dit op de juiste manier doet, zoals op de foto, want dat werkte heel goed bij mij, kan je de glitters heel gemakkelijk in het potje gieten.


Daarna giet je de glittertjes in het potje. Ze blijven dan drijven op de nagellak, je moet ze dus even schudden. 
Vind je een kleur glitter niet leuk in je nagellak? Mix dan 3 of 4 kleurtjes door elkaar, zo heb je een multicolor nagellakje. Dat heb ik ook gedaan, en geeft een veel leuker effect. Ik raad je aan om er altijd zilveren glittertjes in te doen. 


Na het schudden swatchte ik de nagellak, maar er bleken nog niet heel erg veel glittertjes in te zitten. Jammer! Maar daar hebben we ook een oplossing voor; je kan er namelijk gewoon meer glittertjes in gieten. Zo heb je een nagellak met veel meer glitters!


Tadaa! Zie je het verschil? 


Tja, en zo maak je dus simpel weg de leukste glitter nagellak voor een hele goede prijs. Je zou zelfs je eigen glitter-nagellak-winkel kunnen beginnen als je er genoeg glittertjes voor hebt, haha! Ik hoop dat je het een leuk artikel vond. :)

Heb jij al wel eens je eigen glitter nagellak gemaakt?

Liefs, Maaike






© Sjabloon NiceNailss 2014