Nivea tonic + reinigingsmelk


Ongeveer 3 weken geleden won ik een winactie van Julia. Ze verlootte een Tonic en een Reiniginsmelk van Nivea. Die winactie had ik gewonnen. Het leek me leuk om daar een review over te schrijven, omdat ik er zelf ook best benieuwd naar was. Zou het nou echt verschil maken met de Tonic die ik al heb maar dan niet voor een gevoelige huid? En werkt de reinigsmelk wel echt? 



De tonic van Nivea, voor gevoelige huid, is voor mij niet meer zo'n verrassing. Behalve dat ik benieuwd was naar het feit of het verschil maakt met de tonic die niet voor gevoelige huid is. Die beviel me namelijk prima, daar kun je als je hier klikt een review over vinden. Maar goed, ik denk dat dit product niet heel erg goed kan testen omdat ik geen gevoelige huid heb. Denk ik.








Op de verpakking van de reinigingsmelk staat dat je het samen kan gebruiken met de tonic. S'avonds en s'ochtends moet je het gebruiken. De reinigingsmelk is alleen voor je gezicht. 



De substantie van deze melk is vloeibaar, maar niet zo erg als de tonic. Ik heb nog nooit iets gehad om je ogen mee te reinigen en ook je gezicht met zo'n substantie. Meestal is een oog reiniger heel erg vloeibaar, wat ik daarom ook wel verwachtte. Maar het woord 'melk' zegt het al, het is wit en niet transparant.




De melk voelt fris aan aan je huid. Maar ik heb geen droge of niet gezonde huid. Tja, ik ben geen goed persoon om dit te testen. Je hebt wel wat melk nodig om je hele huid op je gezicht te laten voldoen aan de melk. In vergelijking met de tonic, die ik zometeen behandel, moet je voor de melk veel meer gebruiken dan voor de tonic. 



En dan de tonic. Deze geeft net als de melk een fijn, fris gevoel. Maar wel meer dan de melk. Ook gaat de tonic een beetje tintelen, maar niet al te veel, waardoor het wel een fijn gevoel is. Dat gevoel voelt wel verzorgend, daar heb ik wel vertrouwen in!



Het verschil tussen de tonic voor de gevoelige huid of voor de normale huid maken voor mij geen verschil. Misschien als je een gevoelige huid hebt wel, dus daar kan ik je geen raad voor geven. Als jij een gevoelige huid hebt, en je weet dat van jezelf zou ik wel voor die gaan die er speciaal voor bedoeld is. Maar ík merk geen verschil. 

De tonic en de reinigingsmelk zijn wel een goed duo met elkaar. De melk zorgt ervoor dat je foundation of iets wat je op hebt van je huid af gaat. Dan kom de tonic en die haalt alle overige restjes weg en verzorgt net als de melk je huid. Zowel voor de gevoelige als normale huid is de melk er ook, zou je die willen en als je geen gevoelige huid zou hebben.


Mijn conclusie? Gewoon prima producten. Ze zijn niet uitzonderlijk of zoiets. De tonic en de melk zijn samen een goed duo en doen hun werk. Ze verzorgen, hydraten en maken je huid school van restjes. Je hebt deze lijn voor de gevoelige en normale huid, zoals ik al zei. Als je dit nodig hebt raad ik het je aan, maar ik het het in principe niet nodig. Ik heb dit niet nodig namelijk, maar het is altijd leuk om te testen. Ook is het wel lekker om je s'avonds of s'ochtends eventjes op te frissen, en daar is de tonic vooral heel erg goed voor.

Lijkt een van deze producten jou wat?

Liefs, Maaike






© Sjabloon NiceNailss 2014