Electro?

Dinsdag voor de vakantie hadden we op school een workshop ochtend. Zo heette het niet, maar je moest een paar weken daarvoor wat workshops kiezen. Ik had voor de workshop Electro gekozen, mij werd verteld dat je daar ging lassen en solderen enzo, dat leek me hele erg leuk om te doen!





Voordat we beginnen, dit is een heel ander artikel dan normaal. Normaal laat ik nooit zulk soort dingen zien, maar omdat ik er zo enthousiast over ben vond ik het wel heel leuk om met jullie te delen. 

Wat hebben we gemaakt? 
Aan het begin van de 'les' kregen we een zakje waar allemaal spulletjes in zaten. Die had je nodig voor je 'bug'. We maakten dus een soort insect. De docent had laten zien wat het kon doen en het kon dus gewoon lopen zeg maar. Helaas heeft die van mij een afwijking, hahahah. 


Ik vond het wel heel erg leuk om te doen. Aan het begin moest je er een beetje in komen; hoe werkt dat nou en hoe kan je het het beste doen? Na een kwartiertje, toen de eerste stappen waren gezet was het heel makkelijk. Alleen aan het einde moest je allemaal draadjes met elkaar verbinden en dat vond ik wel lastig. Dat had de docent voor me gedaan. 


Maar weet je wat nou het leuke is? Je kan hem een soort van zelf besturen. Als je 'm bijvoorbeeld tegen de muur aan laat lopen gaat een van de voelsprietjes, die je op de foto hierboven ziet, die gaat dan een soort van indrukken en dan gaan de wieltjes allebei dezelfde kant op. Links is naar links en recht is naar rechts. Zo komt hij dus nooit vast te lopen en kan hij steeds blijven lopen. 




En dat is eigenlijk wat we hebben gemaakt! We hebben er ongeveer 4 uur over gedaan, we hadden er natuurlijk wel een handleiding bij. Maar niet alles ging helemaal goed. Lotte en ik hadden bijvoorbeeld dingen doorgeknipt die je niet door moest knippen, haha. Lekker slim! Ik hoop dat je dit ook een beetje leuk vond om de lezen :)

Lijkt het jouw wat om zoiets te maken?

Love,
Maaike






© Sjabloon NiceNailss 2014